Followers

Wednesday, March 25, 2009

My View: Novel Sakti Cinta by Anita Aruszi



Aku dah khatam buku ni minggu lepas. Kali ni aku bagi 3.5* untuk karya Anita Aruszi yang satu ni. Setakat ni akku baru baca sekali, so cerita ni tak melekat sangat kat dalam kepala. Hehehe..Apa yang aku boleh cakap, SC adalah cerita yang best. Aku tak nak labelkan cerita ni kisah cinta 100%. Aku lebih suka anggap genre cerita ni adalah drama keluarga kerana kisahnya lebih banyak tertumpu kepada konflik dalam keluarga. Cerita tentang hati dan perasaan antara Diaz, Dina dan Johan adalah perasa untuk menambkan lagi kesedapan cerita ni. Jalan ceritanya menarik. Kisah tentang Diaz yang menyimpan satu rahsia; dia mencintai Dina, adiknya sendiri! Jangan risau, Dina tu bukan adik kandung dia.hehehe..Sebenarnya bukan itu aja rahsia yang Diaz simpan. Ada rahsia yang lebih besar lagi. Rahsia yang akan mengubah hidup semua insan yang muncul dalam Sakti Cinta.
Mengenai watak-watak utama dalam cerita ni. Kali ni aku tak dapat nak 'connect' dengan hero dan heroine cerita ni, Diaz dan Dina. Diaz dan Dina tak berjaya nak tarik perhatian aku. Terus terang aku cuba nak gambarkan mereka tapi tak berjaya. Mungkin kalau penulis kembangkan lagi watak mereka berdua ni, kita akan lebih memahami perasaan mereka, misalnya selitkan lebih lagi mengenai zaman kanak-kanak mereka? Itu pendapat aku aja... :D
Keseluruhannya cerita SC ni berbaloi untuk dimiliki. Bagi peminat-peminat Anita Aruszi, jangan lupa dapatkan Sakti Cinta. Tapi aku pun tak sure dah ada dekat pasaran atau belum sebab tak nampak lagi di kedai-kedai buku. Dari blog Anita Aruszi, aku dengar kalau nak memiliki SC ni boleh contact ibook terus. Tapi rasanya masa Pesta Buku nanti mesti dah ada. (Don't worry, kekecewaan Pesta buku tahun lepas tak kan dirasai lagi..heheheh)

No comments:

Post a Comment