Followers

Monday, July 12, 2010

Berakhirnya World Cup 2010

Akhirnya pagi tadi Sepanyol berjaya merangkul Piala Dunia buat kali pertamanya. Dan ini juga bermakna jadual tidur saya akan kembali normal. :P Saya bukan kaki bola pada asalnya. Tetapi sejak beberapa tahun kebelakangan ini saya menjadi teman ayah untuk menonton perlawanan bola sepak gara-gara adik-adik semuanya lebih gemar menonton di kedai mamak bersama teman-teman mereka. Akibatnya saya menjadi gila dengan bola sepak. Dan sepanjang Piala Dunia berlangsung, rumah kami akan kecoh setiap kali perlawananan melibatkan pasukan pilihan berlangsung. Yang menariknya pasukan pilihan saya dan ayah serupa jadi tidak pernah terjadi perang mulut antara kami kecuali perlawanan yang melibatkan pasukan German (ayah tidak begitu gemarkan pasukan ini...hehehe).
Pagi ini selepas perlawanan tamat saya jadi sayu pula. Bukan kerana pasukan Netherlands kalah (mereka tetap pemenang bagi saya kerana mutu permainan mereka jauh lebih baik dari the Spaniards!). Saya jadi sayu kerana memikirkan selepas ini saya akan kembali jarang berbual dengan ayah. Masing-masing sudah kembali sibuk dengan kerja. Ayah kembali seibuk outstation dan saya kembali sibuk membuat overtime. Kalau ada masa nak berbual panjang pun di hujung minggu. Itupun kalau saya tiada program lain!
Jadi bagi kawan-kawan yang anggap saya gila kerana sanggup korbankan masa tidur saya untuk menonton 22 orang lelaki berebutkan sebiji bola, korang dah tahukan apa alasan aku sebenarnya. Bukan sekadar menonton kosong tapi inilah masanya aku bonding dengan ayah aku. Oh, dah aku dapat tengok muka pemain-pemain bola yangn handsome. Kira bonuslah tu... hehehe...

Vaarwel, South Africa... sien julle in Brazil...

No comments:

Post a Comment