Followers

Monday, June 6, 2011

Kerja gila @ Gila kerja?




Lama tak update blog ni. Sampai kena perli dengan juliaesqa pun saya tak juga update2. Bukan tak nak. Bukan juga malas. Alasan ni mungkin kedengaran klise tapi itu adalah hakikatnya. 2 bulan kebelakangan ini dan hinggalah ke akhir tahun ini, saya sangat dan akan sibuk. Bulan lepas sahaja, lebih dari 3 kali saya terpaksa tidur di pejabat. In coming months, I'll be facing the same routine. For how long? Entahlah. Saya tak kuasa nak fikir sebab kalau difikirkan saya akan jadi letih. Tahap kesihatan saya pun sedikit menurun sejak kebelakangan ini. Awal-awal saya dah beritahu ketua saya, andai kata badan saya bertambah teruk, saya akan kembali mengikut waktu kerja yang dimeterai dalam appointment letter saya, 8.30 - 5.00 pm. No more overtime, no more staying overnight. Walaupun saya ni muda lagi tapi badan saya ni tak sihat macam orang muda lain. Silap sikit, senang sangat jatuh sakit. Ini memang dah keturunan sebelah mak. Walaupun kami berkeupayaan buat kerja-kerja berat, tapi bila badan dah mula bagi signal suruh berhenti, kami kena berhenti. Tak boleh nak paksa diri. Kalau degil juga, tanggunglah akibatnya. Kalau anda semua nak tahu, wanita-wanita di dalam keluarga kami (sebelah mak saya ye) umur mereka tak panjang mana. Puratanya sekitar 55-60 tahun sahaja. Itu hasil kajian kami selepas kami tengok salahsilah keluarga semalam. Mak saya sempat lagi perli saya "Kalau nak masuk carta, kerjalah lagi sampai 5-6 pagi selalu!" Aduhai, mak! Bukan kehendak diri ini. Kalau ikutkan akal yang normal ni, siapalah yang sanggup 'berumah tangga' di pejabat? Siapalah yang sanggup tidur kat atas kerusi 'patah pinggang'  tu? 
Ok. Need to get back to work. Sebelum tu maafkan saya kalau saya tak cepat balas email, saya tak berapa 'mesra' chatting di YM, saya menjadi silent reader di FB dan saya tidak update blog enovel. Bukan saya tak nak, tapi fikiran saya sedang serabut dengan macam-macam hal. Minta maaf sangat-sangat. Doakan saya agar badan saya ni dapat bertahan untuk hadapi kerja saya yang sedang menggila ni,ya.  

2 comments:

  1. mmg super busy ni... hehe. Semoga cepat2 siap 'kebusyian' tu..

    ReplyDelete
  2. semoga ke'busy' an itu cepat berlalu tanpa mengganggu kesihatan awak ye...:)

    ReplyDelete