Followers

Friday, October 7, 2011

sarkastik me...

Bila aku jadi sarkastik, orang sekeliling akan kecil hati. Mostly yang akan kecil hati tu adalah orang yang tak mengenali diri ini dengan rapatnya. Kalau yang memang dah masak dengan perangai aku, diaorang dah tak rasa apa dah. Siap balas balik 'kesarkastikkan' aku tu lagi ada. Dan ada yang lebih bijak tu akan jauhkan diri kalau aku tengah dalam sarkastik mode. 
Sarkastik mode adalah fasa yang akan aku lalui kalau aku sedang sakit. Ini bukan sakit biasa2 macam demam atau selsema tu. Bukan juga kalau sakit kepala dan migraine yang memang dah jadi sebahagian dari hidup aku. Ini sakit yang memerlukan aku kena berulang alik hospital, jumpa doktor dan duduk di wad emergency pukul 2-3 pagi. Sakit yang buat aku berubah dari orang yang jenis tak kisah kepada orang yang nak baran setiap masa. Bila aku sakit begini, automatik diri aku akan menjadi manusia yang sangat ANNOYING. Kalau macam Annoying Orange tu ada ampun lagi. Tap aku ni stok annoying yang buat orang rasa macam nak belasah bagi tak bangun terus. Kira tahap meyampah petala ke-7 la. (Walaupun perit nak akui kelemahan diri, tapi ini adalah hakikat.) Sebab itu aku cakap, siapa yang rapat dengan aku akan bertahan dengan perangai aku yang satu ini, tapi siapa yang tidak memang confirm akan menyumpah-nyumpah dalam hati. Mungkin jugadoakan benda-benda yang tak elok untuk aku? Tak apa, itu hak you all.
Tapi perlu diingatkan, aku cuma akan sarkastik kepada orang yang intention nya memang nak menyakitkan hati atau cuba membuat lawak tak bertempat. Tolonglah prihatin dengan keadaan sekeliling anda sebelum anda nak buat lawak-lawak bodoh dan tak bermakna tu. Datang dengan niat kononnya nak melawat orang sakit, but you end up making nasty jokes about my sickness? WTH? Memang sengaja menempah bala jawabnya tu.
Judging from the look in her face when she left just now, I know she hates my guts. And in the mood that I'm in right now, I simply don't give a damn! Hate me, like me, love me, despise me...I don't really care. You're not important in my live nor I'm in yours. So apologizing to you (as my mak instructed me to) is not my main priority. I will apologize in due time. But right now I'm so pissed and all i want to do is talk t***h about you. x-(

p/s: I secluded myself from virtual world especially facebook because I'm trying to avoid making sarcastic comments to those annoying status. Saya minta maaf kepada kawan-kawan di RKN sebab missed continue countdown untuk baby baru kita dua hari ni. Keadaan diri sangat tidak mengizinkan. :(


1 comment:

  1. Semoga cepat sembuh, Farah :)

    Tak apa, 'mak-mak' yang lain ada untuk buat countdown tu. Hehe.

    ReplyDelete